Monday, March 28, 2011

hidup.ketawa.sayang

ape tuh??
HIDUP ni penuh dgn pancaroba. penuh dgn dugaan dan rintangan.
dah hidup ini juga ade kelebihan dan penawar bg diri ini. sesungguh nye tuhan mencipta kite ade tujuannye. hidup ini juga tidak senang untuk senang dan tidak susah untuk susah. ( mcm pelik je bunyi dy ) haha xD pape jela. tp itu lah kehidupan. Hidup ini telah memberikan kita matang dan berdikari untuk menjalani kehidupan masing2. Terserah pada masing2 untuk memilih yg mane baek yg mane buruk.

KETAWA. Masing2 penah ketawa. Tipu lah lau org tu ta penah ketawa. Atleast sikit pown jd laa. Dgn ketawa lah org itu akn happy. Dgn ketawa lah boleh merelease tension kn fikiran. Ble seseorang itu sedih dan same wktu dgn perasaan itu.. Cari jln untuk menggembirakn hati dy supaya dy melupakn perkara apa yg berlaku kpd dy. Oleh itu happy selalu walaupun masalah menimpa kerana setiap masalah ade penyelesaiannye.

SAYANG. Apakah itu? hahah buad2 tak tawu ea.. Ketuk kang. Sayang ade mcm2 syg. Ade syg kwn. Ade syg keluarga. Ade syg kekasih. Dan pling agung skali syg kpd ALLAH. Tu yg pling utama. Sayang nie susa nk ungkapkn krn ia melibatkn perasaan kerana perasaan nie susa org na phm. Sayang nie bez jika dpt dihayati dgn sebaek2 nye. Heaven la sng cte. Hehehe.. Tp sayang yg tak tentu hala yg tuh teman tak suke. Org laen pown ade jgak syg dy tp tade la smpai memudaratkn diri. Jadi , sayang lah ape yg ade pada anda kerana ia tak akan ada lagi sekiranya terlepas.. Peluang hanya datang sekali saja. Itulah pesanan dr ayah aku kpd akuh =)

Pape pown hidup mesti diteruskn. Ketawalah untuk membahagiakn hati anda , dan sayanglah ape yg ade pd anda.

Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment